Autobeveiliging

Wolff Solutions is een Kiwa/SCM gecertificeerd bedrijf en is bevoegd om nieuwe goedgekeurde alarmsystemen in te bouwen, bestaande systemen te keuren en een bestaand systeem te voorzien van een nieuw certificaat. Het laatste geldt met name voor ingevoerde voertuigen.

Sinds 1 januari 2015 zijn de regels verandert wat betreft de montage van alarmsystemen  in auto’s. Een aantal opvallende regels zijn:

– de benamingen zijn anders geworden. Klasse 1,2,3,4 en 5 komen te vervallen.

– een alarmsysteem moet een eigen autorisatie hebben. Dat wil zeggen dat het alarmsysteem niet ” alleen ” met de originele afstandbediening van de auto uitgeschakeld mag worden. Dit moet, of met een aparte afstandbediening van het alarmsysteem, of in het geval van Cobra, in combinatie met de originele handzender van de auto en een drivercard van Cobra.

– er dient ten alle tijden een extra startonderbreker aangesloten te worden.

– klasse 4 wordt voertuigvolgsysteem PLUS met jammingdetectie.

– klasse 5 komt te vervallen. De verbinding tussen een alarmsysteem en een voertuigvolgsysteem, geeft voor 99% valse meldingen.

Startonderbreker met eigen autorisatie ( klasse 1 )

Voorheen was dit de klasse 1. Wij leveren de startonderbreker van het merk Cobra. Deze bestaat uit een unit met twee drivercards. Er wordt een enkele startonderbreker aangesloten.

Alarmsysteem met eigen autorisatie ( klasse 2 )

Voorheen was dit de klasse 2. Wij leveren de alarmsystemen van Cobra en van Defa. In het geval van Cobra wordt deze geleverd met een draadloze sirene en twee drivercards. Defa wordt geleverd met een bedrade sirene en twee afstandsbedieningen. Het interieur van het voertuig wordt in beide gevallen beveiligd middels een radar sensor die uit het zicht wordt ingebouwd. Verder worden alle portieren, motorkap en achterklep beveiligd. Er wordt extra nog een startonderbreker aangesloten.

Alarmsysteem met hellingshoekdetectie en eigen autorisatie ( klasse 3 )

Voorheen was dit de klasse 3. Deze is nu gelijk aan een klasse 2, maar uitgebreid met een hellingshoekdetector. Wanneer het voertuig wordt opgekrikt, gaat het alarm af.

Voertuigvolgsysteem PLUS jammingdetectie ( klasse 4 en 5 )

Voorheen waren dit klasse 4 en klasse 5. Bij een klasse 5 werd een alarm gekoppeld aan een voertuigvolgsysteem. Als het alarm afging, werd er een melding gemaakt naar de meldkamer. Van al deze meldingen, was 99% vals. Er is dus besloten dit niet meer te doen.

Wat wel belangrijk is, is het GSM jammen. Wanneer een voertuig met voertuigvolgsysteem gestolen werd, gingen de dieven het GSM signaal storen ( jammen ). Op deze manier kon het voertuigvolgsysteem geen positie doorgeven aan de meldkamer. Daarom hebben de nieuwe systemen jammingdetectie. Deze wordt aangesloten op de startonderbreker. Wanneer het systeem de jamming opmerkt, zal na de eerst volgende keer dat de wagen van contact gaat, de wagen niet meer starten. Op deze manier wordt het de dief toch wat moeilijker gemaakt.

Autobeveiliging